dinsdag, 08 december 2020 09:13

Geschreven door
Beoordeel dit item
(6 stemmen)
Starship lanceeroverzicht Foto: SpaceX

De ontwikkeling van het Starship ruimtevaartuig van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX is ongetwijfeld één van de belangrijkste gebeurtenissen in de ruimtevaart van de afgelopen decennia. Met het Starship ruimtevaartuig wil SpaceX niet enkel zware vrachten in de ruimte brengen maar ook mensen terug naar de maan brengen en zelfs nog verder. Alvorens mensen en vrachten echter met Starship in de ruimte worden gebracht, werden er de afgelopen jaren tal van onbemande testvluchten uitgevoerd met diverse prototypes. Leer alles over de verschillende onbemande testvluchten van dit ambitieuze ruimteprogramma dankzij dit handig overzicht!

Lanceeroverzicht Starship

7 05/05/2021 Starship SN15 Starbase
10 km 5 min. 59 sec. Onbemande testvlucht
8 2022 Starship 20 + SuperHeavy 4 Starbase
/ / Onbemande testvlucht

Overlijden van Nicolaas Copernicus. Deze wiskundige en astronoom wordt beschouwd als de grondlegger van de heliocentrische theorie. Deze theorie stelt dat de Zon in het midden van het zonnestelsel staat en dat de planeten er omheen draaien, dit in tegenstelling tot het destijds gebruikelijke geocentrische wereldbeeld waarbij de Aarde werd geacht het centrum van het heelal te vormen.

NGC 3184 is een zogeheten 'face-on' sterrenstelsel en bevindt zich in het sterrenbeeld Grote Beer (Ursa Major). Dit spiraalvormig sterrenstelsel staat op een afstand van 40 miljoen lichtjaar van de…