Tools voor het waarnemen!

Hier vindt u ondermeer efemeriden van maan/sterren/planeten, talloze sterrenkaarten, deepsky objecten database, maan/zonkalender en nog veel meer, allemaal handige tools voor het waarnemen. Maak een keuze hieronder in de menubalk hierboven
Deze tools voor het waarnemen werd ontwikkeld door Spacepage.be - versie 5

De Duitse amateur-sterrenkundige Karl Ludwig Hencke ontdekt de planetoïde (6) Hebe. Deze planetoïde bevindt zich tussen de banen van de planeten Mars en Jupiter en heeft een gemiddelde diameter van ongeveer 186 kilometer. De baan rond de Zon is sterk ellipsvormig en de afstand tot onze ster kan variëren tussen de 2,914 en 1,937 astronomische eenheden.

De planetaire nevel NGC 6210 in het sterrenbeeld Hercules is van magnitude 9.7. De bijnaam van deze planetaire nevel is de 'Schildpadnevel'. Deze nevel lijkt echter op geen enkel vlak…