Zoeken naar Sterrenstelsels

Selecteer het sterrenbeeld en het type sterrenstelsel die u wenst op te zoeken. Klik daarna op op de knop om het zoeken te starten en de resultaten op het scherm te verkrijgen.
Van elk object kunt u uitgebreidere info opvragen, de positie aan de hemel berekenen of een sterrenkaart genereren.

en het type object:
Deze tools voor het waarnemen werd ontwikkeld door Spacepage.be - versie 5

Dit gebeurde vandaag in 1991

Vanop het Kennedy Space Center in Florida wordt het ruimteveer Atlantis gelanceerd (STS-43) met aan boord vijf Amerikaanse astronauten. Tijdens deze ruimtevlucht wordt de vierde Tracking and Data Relay Satellite (TDRS) communicatiesatelliet in de ruimte uitgezet en wordt het Space Station Heat Pipe Advanced Radiator Element II (SHARE-II) getest dat zou gebruikt worden bij een toekomstig ruimtestation. Foto: NASA