Disclaimer, gebruiksvoorwaarden en privacybeleid

Disclaimer

Deze Disclaimer is van toepassing op de websites en onderdelen van Spacepage. De dochterpagina's Poollicht, SpaceWeatherLive, BelgiumInSpace en StarNights vallen ook onder deze Disclaimer.

Copyright en inhoud

Teksten, lay-out, afbeeldingen, scripts en andere items op deze site vallen onder de bescherming van het auteursrecht. Kopieën, aanpassingen, vertalingen, bewerkingen, wijzigingen van het geheel of van een gedeelte van deze site, in welke vorm of op welke manier dan ook, zijn streng verboden, tenzij voorafgaandelijk schriftelijke toestemming is verleend door de eigenaar van Spacepage. Elke inbreuk kan leiden tot burgerrechtelijke of strafrechtelijke vervolging.

Gebruiksvoorwaarden

Iedere gebruiker, die toegang heeft tot de website van Spacepage (inclusief dochterpagina's en onderdelen) en deze site gebruikt - voor welke doeleinden dan ook - stemt in met het onderstaande. Spacepage behoudt zich het recht voor om een gebruiker het gebruikmaken van de diensten van Spacepage te weigeren of te ontnemen.

Deze privacy statement is van toepassing op alle websites van Parsec vzw, namelijk Spacepage.be, Poollicht.be, SpaceWeatherLive.com, BelgiumInSpace.be, Astroforum.be, Starnights.be waar onderstaande Privacy Statement van toepassing is.

De Duitse amateur-sterrenkundige Karl Ludwig Hencke ontdekt de planetoïde (6) Hebe. Deze planetoïde bevindt zich tussen de banen van de planeten Mars en Jupiter en heeft een gemiddelde diameter van ongeveer 186 kilometer. De baan rond de Zon is sterk ellipsvormig en de afstand tot onze ster kan variëren tussen de 2,914 en 1,937 astronomische eenheden.

M29, ook gekend als NGC 6913, is een open sterrenhoop gelegen in het sterrenbeeld Cygnus (Zwaan). Indien deze sterrenhoop niet in ons sterrenstelsel zou liggen, zou hij een stuk spectaculairder…